Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Äggdonation - 31 mars 2010 03:13

Hoppas att jag får många läsare med den rubriken. Men till hälften är den sann. Jag ska skriva om sex, dock inte om mängder.


Jag och mannen har faktiskt fått till det några gånger, trots att Bobo bara är knappt tre månader. Kanske har vi kunnat börja så snabbt - tycker jag i alla fall, jag var inställd på ett halvår utan - för att det blev kejsarsnitt.


Det blev alltså av idag, men det börjar bli svårare. Bobo sover nästan bara sitt nattpass mellan 21 och 03 och han är så stor att han kräver närvaro när han är vaken. Vi lyckades få en stund där han läg vaken i sin säng ock tittade på de små mjukdjuren som hänger i mobilarmen. Varannan minut petade jag på djuren så de gungade fram och tillbaka - roligare att titta på då.  Vi höll till i lilla sovrummet intill, så jag sprang upp från älskogen - i början. Det hela tog väl 20 minuter. Men våra första två gånger, efter förlossningen alltså hihi, gick på en kvart vardera, den första med en skrikande baby en bit bort. Det gör jag inte om, men eftersom det var den första kändes det som det var en viktig gräns att passera.


Lisa


Ovido - Quiz & Flashcards