Alla inlägg under december 2009

Av Äggdonation - 21 december 2009 10:47

Carina... Vad ska jag skriva? Ens egna problem blir en piss i rännstenen. Jag säger inte att jag förstår dig, men trots att vi tidigt (på första ultraljudet i v7-8) visste att bara ett embryo hade fäst så känns det lite underligt att bara vänta ett barn när de satte in två. Jag tor på er och på att ni tar er igenom det här. Att prövningarna är över och att allt går bra.

Kram Lisa

Av Äggdonation - 19 december 2009 09:13

I torsdags var jag ensam på ultraljud då min man var i Stockhom och de ville att vi skulle göra ett ultraljud till innan vi åkte till Skåne.

Nu visade det sig att Totta inte levde längre...

Knoll däremot verkade var pigg och hade rätt storlek.


Det känns så jävla orättvisst då vi redan förlorat ett barn i vecka 36. Två av våra tre barn är döda!!

De kan inte säga varför det hände och vi kommer troligen aldrig att få veta. Totta kommer att ligga kvar och födas då Knoll föds och kommer att tillbaka bildas. Vi får dock begrava detta  barn och det känns bra. Vi kommer att gå på ännu tätare kontroller och nu och jag är helt sjukskriven tiden ut. Även min man kommer att bli sjukskriven.


Idag ska vi upp på en extra koll men ultraljud på förlossningen. Vi åker nämligen till Skåne på måndag och de vill kolla upp oss innan.

Av Äggdonation - 8 december 2009 09:30

Igår var vi hos barnmorskan och fast det är för tidigt så mätte hon min mage. Hon tyckte den såg så fin ut att hon inte kunde låta bli... den var 30-31 cm och då är jag i vecka 23 och hade jag haft en i magen hade jag varit i vecka 32!! Tjockis kan man kalla mig!!


Vi var sen och kollade på vagn, det är ju lite mindre utbud då det gäller tvillingvagnar. Den som vi tycker är bäst har en stor nackdel och det är att barnen alltid sitter ifrån en då de väl hamnat i sittvagnen, typ 6 månader. Det gillar inte jag, jag vill se dem och jag tror att det är bättre för barnen också. När vi åker till Skåne i jul ska vi kolla mera!!

Av Äggdonation - 5 december 2009 18:30

Hej till alla särskilt till Kia. Vi tre som skriver då och då (Lisa, Carina, Anna) på den här bloggen har alla varit till AVA-kliniken i Riga, Lettland för äggdonation. Och vi har alla blivit gravida. Jag med ett barn och både Carina och Anna med två (dock fick även jag två embryon insatta). Jag är också nöjd med kliniken men har ingenting att jämföra med. Fråga vad du vill så ska jag försöka svara.


Annars inte så mycket nytt, lite krämpor bara. Ska på tillväxtultraljud i v 32, nästa vecka. Baby börjar bli stor! 

Av Äggdonation - 2 december 2009 19:12

Igår var vi på ultraljud i vecka 21+2 och de skulle göra en mätning av dem men det gick inget vidare...

Knoll ville hela tiden vara med på bild och tryckte ner Totta i botten så de kunde inte mäta den bebisen så bra. Först var det -17 men det slutade på -5 och Knoll på +8.

Vi ska tillbaka igen den 17 dec för att kolla bättre då, jag får väl ställa mig på huvudet innan!!

Hade lite högt blodtryck så jag ska ta toxin prover och lämna urinprov hos barnmorskan på måndag och sen får vi se vad de säger...


Kia, jag har samma bakgrund som dig, vi förlorade vår son i vecka 35 då moderkakan lossnade helt. Sen blev det inget mer och vi har gjort äggdonation i Riga på AVA-kliniken och är jättenöjda. Jag har en annan blogg om du vill kolla www.gabrieldahljonsson.bloggagratis.se

Ovido - Quiz & Flashcards