Alla inlägg under december 2011

Av Äggdonation - 20 december 2011 13:37

Det rullar på, (h)julen närmar sig...

Aldrig förr har jag varit så "jultrött" och aldrig förr har jag låtit bli att skicka julkort. Jag brukar skicka kanske 25 inom Sverige och 15 utomlands, men jag kände för flera veckor sedan att jag orkar bara inte med det extra jobbet, den extra energin som behövs har jag inte. Vet fortfarande inte varför jag är så trött, men jag börjar misstänka depression. Bobo hade plötsligt ont i magen igen en natt (utan att vi vet varför) och jag låg där i sängen med honom och grät. Mindes hur det var förr... Inte konstigt om det jag varit med om (nätter utan sömn och med den tortyr det innebär att ha ett barn med smärta) har satt sina spår. Att det "kommer ut" nu i form av depression. Vi får se. Jag ska på återbesök till husläkaren i slutet på januari.

Bobo har börjat säga fler ord. Passiva orden är många, han upprepar ord vi säger. Aktiva ord är 3-4 stycken. Jag tror han börjar använda mamma som ord nu. Mormor (min mamma) försöker lugna mig med att hon minnsann vet ett barn som började prata efter 2-års åldern. Men sånt blir man ju inte lugn av, vi går ju till en logoped, det är hon som eventuellt kan lugna oss och hon kunde varken säga bu eller bä sist. Ska dit igen i mellandagarna. Mormor hämtar på dagis idag för första gången, jag håller på med förberedelserna för en undersökning och jag måste ha nära till en toalett nu och ett tag framöver.

Klart slut för tillfället.

Ovido - Quiz & Flashcards