Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Äggdonation - 4 mars 2010 13:40

Här har det hänt saker. Den 25 februari kom vår tvillingängel Valdemar. Vi var i Sundsvall då min man var där i jobbet. Jag snöt ut honom kan man säga, eftersom han varit död i magen i 10 veckor var han ju liten. Han vägde 127 g och var 20 cm lång. Vi hade där även en fin minnesstund och namnceremoni så det känns bra. Skönt att han kom ut först så vi kunde ha den stunden innan nästa kom.


Vi fick åka till Östersund, vårt hemma BB och jag blev inlagd där den 26 februari. På kvällen den 27 så började det men värkar och sen gick det ganska fort och kl 01.49 den 28 februari dök lilla Signe upp. Hon föddes i vecka 34+0 men vägde 2910 g och var 48 cm lång så hon var en stor tjej.


Nu ligger vi på neonatal avdelningen, hon mår bra men har problem med gulsot och får ligga mycket under solen. Hon får mat via sond men jag pumpar och hon får de jag får och annars donerad bröstmjölk. Men hon ammar varje måltid och förhoppningsvis kan vi sluta med sonden så småningom.


Vi kommer att vara kvar här 1-3 veckor men vi har ett eget rum som är jättefint och vi har Signe hos oss hela tiden. Det är visserligen jobbigt med matning var tredje timme men det går ju, man får sova mellan varven.

Ovido - Quiz & Flashcards