Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Äggdonation - 21 juni 2009 18:31

Hej alla! Min historia började också för fem år sedan då vi började försöka få barn. Efter ett år upptäcktes det att jag hade endometrios men en mild sådan så det var ändå lönt att försöka få hjälp sades det. Vi hamnade i ruljansen med inseminationer och därefter 4 misslyckade IVF-behandlingar. Efter fyra år fick vi beskedet att mina ägg var för dåliga. Äggdonation var en möjlighet för oss och vi fick tipset om AVA. Jag visste inte om jag skulle orka med mer behandlingar och vi står även i kö för adoption. Men adoptionsköerna är milslånga och osäkra, så efter ett halvår tog vi kontakt med AVA i Riga och åkte dit. Vi blev väldigt bra och professionellt bemötta och det kändes äntligen som om någon tog oss på allvar. 18 maj gick flyget och tre dagar efter fick vi tillbaka två fina embryos enligt dem. Gravtesten var positiva och i torsdags gjorde vi vårt första VUL. Men fyra veckor efter ET kunde hon bara se att båda äggen hade fastnat och att det bildats två fostersäckar. Ska dit om elva dagar igen...... Hur tidigt gjorde ni ultraljud? Närifrån räknar man sina veckor? Från ET eller?

Kram och lycka till till alla

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards