Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Äggdonation - 18 oktober 2009 17:30

Jag beundrar verkligen dig som orkar styrketräna Lisa! Själv har jag blivit sjukskriven på halvtid av läkaren. Först så ville hon att jag skulle arbeta 75%, sedan ändrade hon sig till 50% (fram till 1 nov) när hon undersökt mig och när jag berättat om hur det kändes i magen efter en allvarlig incident på mitt arbete. Jag har knappt några timmar i barngrupp och det är ju bra då det är det som känns tungt. Men nu till en början blev jag nästan mer stressad av att bara arbeta halvtid. Vet inte hur jag ska få ihop mitt schema och hinna vara där och göra det jag vill hinna med innan jag blir sjukskriven helt. Men det är helt fel att tänka så jag vet.  Men det är inte helt lätt att ta det lugnt fast man är trött så man inte vet var man ska bli av. Jag bara ser allt jag skulle vilja hinna med både på jobbet och hemma. Min man arbetar för fullt med att få vårt garage färdigt så att vi slipper ha det sedan när de små är födda. Sedan återstår en hel del sortering för att flytta ut grejorna i garaget som just nu upptar det framtida barnrummet...... Men jag blir trött bara jag bakar en äpplekaka ;-) Nej jag ska skärpa mig och verkligen försöka njuta och ta det lugnt på mina lediga eftermiddagar. En dag i taget.

Hur ska ni göra med vaccinet mot svininfluensan? Vet varken ut eller in. Men eftersom det redan känns tungt att andas så kanske det hade varit bäst. Men det är de två små som man vill vara säker på att det inte påverkar först. Ha det bra ni andra! Anna

Ovido - Quiz & Flashcards