Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Äggdonation - 12 oktober 2009 22:10

Tidigare ikväll "wobblade" baby för första gången. Jag kallar det så. Den har hela tiden varit diskret, inte rört sig så mycket (kännbart) och börjat sent (v 22+0). Det är nu v 23+6 och för några timmar sedan rörde den sig så att det syntes utanpå. Jag låg ner och tittade på magen och plötsligt så böljade magen i en vågrörelse. Jag ropade på min man, men han hann inte fram (trots att den gjorde det igen några sekunder senare, ja det är svårt att springa med blixtens hastighet). Det var häftigt!


I lördags köpte vi spjälsäng med tillbehör - spjälskydd, madrass, madrassöverdrag, plastat frottéöverdrag, kudde, täcke, bomullsfilt, påslakan, örngott. Som jag misstänkte kostade påslakan och örngott mycket, ca 350, så jag hoppas att så småningom tjäna in det jag la ut på symaskin för några dagar sedan. Sy ihop sängkläder borde jag klara, trots att jag inte är bra på det. Men vem bryr sig om sömmarna är perfekt raka eller ej? Svar ingen. Jag tänkte försöka skapa en aktivitetsfilt till baby. Lite olika sorters tyg i olika färger hopsydda, kanske med vaddering, och saker fastsydda som är intressanta att ta i och bita i. För att fortsätta med hemmafruaktiviteter så är den stickade koftan klar! Men det blir nog inget mer stickat, jag tycker att det är för jobbigt (men skönt också att ha något att göra på kvällarna när man inte orkar något annat och så känner man sig ändå nyttig).


För övrigt känns det som att det är nu det börjar bli jobbigt. Jag är tröttare och går upp mer i vikt (4 kg, men jag stod länge på 2 kg). Det tar på krafterna och andhämtningen att promenera. Styrketräna är tufft, jag blir extremt trött efteråt. Men idag prövade jag att köra halva det minskade programmet och hålla på en halvtimma i lugnt tempo istället för en timma i lugnt tempo. Jag blev inte lika trött. Men då kör jag bara 4 olika övningar och 2 omgångar. Det jag körde innan jag blev gravid var väl ca 11 övningar.


Det måste vara mycket jobbigar för er som väntar tvillingar, eller snarare att det jobbiga kommer tidigare. Håll ut!

Kramar till alla från Lisa 

Ovido - Quiz & Flashcards