Alla inlägg den 8 september 2009

Av Äggdonation - 8 september 2009 21:45

Ja, då har vi gjort det vanliga/stora ultraljudet i v 18+6. Allt såg bra ut!!!

Det var mycket mer detaljerat än jag trott. Barnmorskan gick igenom hela den lilla kroppen från topp till tå. Njurarna fungerar, för det finns vätska i urinblåsan, två armar, händer, två ben, fötter, ryggrad, aorta, hjärta i detaljstudie, lillhjärna, storhjärna... Och den var stor för sin ålder. Fem dagar "äldre", dvs om vi inte vetat exakt när den blev till skulle jag vara fem dagar längre fram i graviditeten. Den får tillräckligt med näring, sa hon (och min man tänkte att det visste han med tanke på hur mycket jag ätit de senaste veckorna).

Efteråt gick vi till en liten butik i närheten och gjorde den första större investeringen för babyn. Vi köpte bärsjal till mig och bärsele till min man (så är våra preferenser). Vi tänkte klara oss utan barnvagn. Jag har aldrig förstått varför en sån liten en ska behöva något så stort som en vagn.

Av Äggdonation - 8 september 2009 15:37

Idag har vi varit och kollat på Knoll och Totta. De är 3 cm stora men kan redan sprattla. Det är så oroligt innan man väl är där men idag såg vi deras hjärtan picka direkt och det var häftigt!

Nu ska bara jag må lite bättre men det blir bättre för varje dag men långsamt...

Ovido - Quiz & Flashcards