Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Äggdonation - 13 augusti 2009 13:42

Är det någon mer än jag som börjat fundera på vad man ska säga till släkt och vänner? Ska alla få veta allt eller är det privat? Visst kan man tänka att det har ingen med att göra - hur barnet blev till. Men samtidigt tycker jag inte man ska "lura" andra som kanske själva försöker (eller pratar med andra som försöker) och så tror de att kan hon så kan jag få barn vid 46 års ålder. Problemet är aktuellt för mig nu då vi bjudit hem både släkt och vänner på söndag (vitt vin och tilltugg). Ungefär en tredjedel av de som kommer vet att jag är gravid och de flesta av dem vet allt om äggdonationen. Jag vill berätta för övriga att jag är gravid - jag vill ha lyckönskningar. Det är folk jag inte träffar så ofta så det skulle kännas konstigt att sedan överraska med en baby i famnen nästa gång vi ses. Det känns ok att prata om äggdonation om man gör det seriöst och på tu man hand, inte i ett större sällskap. Men om någon frågar "hur det gick till", ska jag skämta bort det då eller?


Vad vi sedan ska säga till barnet kännes inte som något problem. Bara inte någon släkting kläcker ur sig något dumt om att din mamma är inte din riktiga mamma till tvååringen (man vet aldrig vad folk kan råka säga, särskilt om de druckit lite).

Ovido - Quiz & Flashcards