Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Äggdonation - 24 oktober 2011 11:16

Känner mig lite nere i min ensamhet och i dåligt väder på andra sidan glasrutan. Börjar hösten nu? Den grå, regniga hösten? Hittills har det ju varit något som nästan inte kan kallas höst, med vackert och varmt väder. Dessutom väntar jag på besked om ett jobb jag sökt. Jag behöver verkligen börja jobb - är nu arbetslös, eller arbetssökande som det heter på modern svenska (tänk städare/lokalvårdare, kalhygge/föryngringsyta, miljötekniker/sophämtare). Vi bor så vackert, nära till både vatten och natur, mest lugn villabebyggelse (fast vi bor i hyreshus). Och ändå vill vi flytta! Det är för lugnt. Här finns ingenting utom en liten ICA-affär. Vi måste åka in till stan för att få lite folkliv. Som tur är finns det ett bra fik på gångavstånd, där har jag och Bobo suttit många gånger, ibland med pappa C. också. Vid två hämtar jag den lille idag (som oftast). Vad ska vi göra sedan? In till stan eller softa hemma? Kanske fiket jag just nämnde och lekplatsen i närheten?


I söndags, alltså igår, var farmor här, hon bor i en annan stad. Vi gick till dagiset för att visa henne det. Bobo såg mycket konfunderad ut. Stackarn, han undrade väl var alla barnen var.


Ovido - Quiz & Flashcards