Alla inlägg den 2 november 2009

Av Äggdonation - 2 november 2009 20:22

Var hos läkaren idag och blev fortsatt sjukskriven på halvtid fram till den 15 december. Får se om jag orkar så länge.......då är jag i vecka 32. Allt såg bra ut sa hon så det känns skönt. Var hos bm i fredags och fick höra hjärtljud igen och hon mätte magen. Är just nu i vecka 25+ men magen är lika stor som någon som väntar ett barn i vecka 30-31. Hon frågade om jag, nu när jag var sjukskriven på halvtid, hade tid att förbereda mig mentalt på barnen, om jag oroade mig lika mycket eller om jag nu kunde glädja mig åt graviditeten lite mer. Jag fick mig nog en liten tankeställare då. Har oroat mig så mycket efter allt vi varit med om tidigare så jag nog inte riktigt vågat fatta att vi nu har kommit ganska så långt ändå och att det faktiskt är tid att ställa in sig lite mer mentalt på det som komma skall och våga vara glad. Så det ska jag försöka intala mig nu.  Köper gravidtidningar och kollar in saker till barnrummet....ett stort steg! Har också tjatat mig till en vaccination senare i veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards